Kék Madár

Képek, programok

Fontos információk


Kék Madár Alapítvány adószáma: 19261540-1-19
Pedagógiai Program
Helyi Tanterv
Közlemény a "Kék Madár" Alapítvány részére átutalt 1 % felhasználásáról
Pro Civitate 2016 díj

Új nemzedékek jövőjéért kollégiuma a Civil szervezetek működési célú támogatása pályázaton elnyert pénzügyi forrással támogatja alapítványunk működését.

“A Kék madarat nem kell távoli országokban keresni. A Kék madár mindig velünk van, ha szeretjük egymást, és örülünk az élet legkisebb ajándékainak is. De mindig elrepül, ha bántjuk egymást, ha irigykedve figyeljük mások örömét. Mert a Kék madár maga a boldogság és kalitkája az emberi szív.”

Öröm a tanulás

Pedagógiai programunkban ezt kínáljuk:
A 2015/2016-ös tanévben is indít “kék madaras” első osztályt a Veszprémi Báthory István Általános Iskola és Köznevelési Típusú Sportiskola, amelyben a gyermek érdeklődése, igénye, személyiségének fejlődése áll a figyelem középpontjában.
Alapvető értéknek a gyermekek nevelése, fejlődése során az önállóságot, autonómiát, toleranciát, kreativitást és a boldogságot tartjuk, miközben siker-és teljesítményorientált a tevékenység.
Ezen értékek alapján azt kínáljuk, hogy családias, szeretetteljes légkörben tanítunk, elsősorban gyermekeket és nem tantárgyakat. Minden gyermeknek biztosítjuk tehetsége kibontakoztatását, és megtanítjuk őket egymással bánni, és együttműködni a nagyobb feladatok megoldásában is.
A “kék madaras” iskola az a hely, ahol a gyerekek megtanulnak tanulni, és a tanulást élvezve fejlődhetnek egyéni ütemük és lehetőségeik szerint.
A tanulás az a folyamat, ahol a gyermek büntetés nélkül cselekedhet, kutathat, csalódhat és fejlődhet. Az alkotó-kreatív személyiség nagy szabadságigénnyel rendelkezik, általában függetlenségre törekszik, kritikus, önálló, kezdeményező, bátor. A Kék Madár Program kreatív gyermek neveléséhez, a kreativitás fejlesztéséhez “pszichológiai védelmet” biztosító környezetet teremt. A kisiskolás gyermekkorban elsősorban a szülő joga dönteni arról, hogy gyermeke milyen módon fejlődjön. Ebben a programban a szülő – gyermek - pedagógus kölcsönösen megtalálják egymás nyugalmát, megbecsülik egymást, és a kölcsönös épülést tekintik alapvető céljuknak.

A “Kék Madár” 1- 4. osztályra kidolgozott program

Személyközpontú
  • mert benne minden gyermek egyformán fontos
  • a gyermeki személyiség tiszteletén alapul
  • kölcsönös együttműködésre épül
  • a gyermek teljes megismerésére törekszik, és ez alapján minden gyerekre egyéni fejlesztési program készül
  • figyelembe veszi a gyerekek különböző érési idejét
  • a tanítónak nem szerepszerű, hanem élő, hiteles emberi kapcsolata van a gyerekekkel és szüleikkel
Szabad
  • működési rendjét a tanítók és a gyerekek közös döntéseivel alakítják
  • biztosított a döntés felelőssége, a siker és a kudarc joga
  • a becsvágy helyett a megismerő szeretetet alkalmazza
  • olyan tanulási szituációt teremt, amely csökkenti a szorongást
  • az önálló véleményt becsüli
  • lemond a tanítót megillető hatalmi eszközök jelentős részéről
  • rugalmas időbeosztással dolgozik, nem szabdalja szét a tanulási időt mereven 45 perces órákra
Aktív és teljesítményorientált
  • nem csak felkészít az életre, hanem maga az élet
  • a nevelés alapja a gyermek élettevékenysége, a tanulás alapja a tevékenykedtetés
  • stratégiája az önmegvalósításra nevelés, a sokoldalú gondolkodás kialakítása, a képzelet, a művészeti érzék fejlesztése
  • az egyéni sikerek számát többszörösen megemelik módszerei
  • a nyitottság, a kíváncsiság, a játék és az öröm jogát biztosítja
  • a szöveges értékelés feltáró, fejlesztő és nem elmarasztaló jellegű
  • célja a mechanikus ismeretátadás helyett a tanulási módszerek megtanítása

Archívum